Novinky ze zdravotnictví

Do aplikací VZP nově přes Bank iD


Kategorie: Aktuality Novinky ze zdravotnictví 
10.červenec 2023

Všeobecná zdravotní pojišťovna dnes (10/7/2023) spouští v pilotním provozu digitální ověření totožnosti pro vstup do svých elektronických komunikačních nástrojů. Aplikace Moje VZP či VZP Point tak budou snadněji přístupné novým i stávajícím uživatelům. Od zavedení přístupu prostřednictvím Bank iD si VZP slibuje větší komfort uživatelů a snazší komunikaci s pojišťovnou, odlehčení provozu poboček v exponovaných fázích roku a také další nárůst počtu aktivních uživatelů aplikací. Už dnes digitální cestu ke komunikaci s pojišťovnou využívá jeden a půl milionu jejich klientů.

Ověření totožnosti, které je potřeba k registraci do aplikací Moje VZP nebo VZP Point, je ode dneška nově možné přes Bank iD. Bankovní identitu nabízí většina největších bankovních domů v Česku, využívá jí řada institucí i soukromých firem a nově ji mohou začít používat také klienti VZP pro komunikaci se svojí pojišťovnou. Do aplikací pojišťovny se přihlásí stejně jako třeba do svého internetového bankovnictví. Odpadá tak nutná návštěva pošty či pobočky VZP.

„Bankovní identita dává dostatečné záruky pro bezpečné přihlášení i v tak citlivé oblasti jako je práce s osobními údaji a daty například právě o čerpané zdravotní péči. Jsem rád, že bude tento nástroj přístupný i našim klientům. Věřím, že zvýšený komfort pro komunikaci se svojí pojišťovnou ocení a budou naše aplikace využívat o to častěji,“ řekl ředitel VZP.

„Připojení VZP považuje za zásadní milník. Bankovní identitu má přibližně 6 milionu lidí, ti všichni dnes mohou přistupovat online do klientských portálů zdravotních pojišťoven. Široce dostupná online komunikace se zdravotními pojišťovnami je důležitým krokem k další digitalizaci zdravotnictví. A bankovní identita může díky své jednoduchosti urychlit digitalizaci dalších úkonů ve zdravotnictví,“ uvádí výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s.

Skutečnost, že klienti komunikují s VZP prostřednictvím elektronických nástrojů čím dál ochotněji, potvrzuje také náměstek ředitele VZP pro služby klientům. Je to patrné například při podávání žádostí o příspěvek. Vloni jich elektronickou cestou do VZP přišlla zhruba třetina, letos už je poměr dvojnásobný.

Elektronické komunikační nástroje VZP dnes svým klientům umožňují mj.:

  • Podání žádosti o příspěvek (vč. osoby blízké)
  • Ověření plateb pojistného
  • Podání přehledu o příjmech a výdajích OSVČ
  • Kontrola čerpané (vykázané) zdravotní péče až 10 let zpětně
  • Nahlášení ztráty průkazu pojištěnce
  • Nahlášení změny bankovního spojení, kontaktní adresy apod.
  • Přihlášení novorozence k VZP bez nutné návštěvy pobočky
  • Zahájení nebo ukončení výdělečné činnosti jako OSVČ

Banky poskytující svým klientům Bank iD: Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka,  MONETA Money Bank, Komerční banka, Raiffeisenbank

Dle TZ

www.vzp.cz

Autor: MUDr. Olga Wildová