Rakovina

Zubní pasta a prevence rakoviny prsu?


Kategorie: Aktuality Rakovina 
21.srpen 2020

V souvislosti se zdravím je každá prevence důležitá a často doslova zachráňuje. Rakovina prsu patří v České republice k těm nejčastějším. Ročně se prokáže asi u sedmi tisíc žen. Zhruba u 90 % žen se rakovina prsu odhalí naštěstí včas, důležitou úlohu má právě prevence, která by měla začít samovyšetřením prsu. Optimální je ji provádět jednou měsíčně, tedy zhruba tehdy, když dojde zubní pasta. I přesto, že prevence může zachránit život, na ni mnoho žen zapomíná.

Na důležitost samovyšetření poukazuje v rámci kampaně značka zubních past Sensodyne spolu s neziskovou kampaní Loono. Už druhým rokem tak připomíná ženám, že samovyšetření prsou zabere jen pár minut a rozhodně by se na něj nemělo zapomínat. Protože tuba zubní pasty vydrží zhruba měsíc, pokaždé, když dojde, by se měla stát připomínkou, že je nutno provést samovyšetření prsou.

„Domníváme se, že prevence je důležitá ve všech směrech, ať už se týká zubů, nebo bezpochyby důležitého tématu, jakým je prevence rakoviny prsou. A proto navazujeme na projekt, který letos spouštíme již podruhé. Za cíl má zvýšit povědomí o samovyšetření prsou,” komentuje projekt manažerka za značku Sensodyne.  Proto i tento rok pokračuje kampaň „‘Došel Sensodyne? Sáhni si na prsa“, jako praktické a důležité připomenutí, jak je samovyšetření prsů důležité.

Nezisková organizace Loono je tým mladých lékařů, studentů lékařských fakult a několika nadšenců, kteří už v oblasti reprodukčního zdraví, prevence onkologických a kardiovaskulárních onemocnění vyškolili více než 80 tisíc lidí.

Ředitelka organizace Loono vítá každou aktivitu a originální nápad, jak ženám připomínat, aby na svá prsa nezapomínaly. A propojení se zubní pastou je opravdu účinné.

Samovyšetření prsou není jednorázová záležitost, myslet na svá prsa by měly ženy celoročně. Říjen je však měsíc, ve kterém si celý svět připomíná problematiku zhoubných nádorů prsu. Ani značka zubních past Sensodyne na důležitou osvětu nezapomíná. Celá kampaň startovala už v červenci 2020, kdy začaly vycházet články plné důležitých a zajímavých informací týkajících se prevence.

Nové marketingové nástroje zastupuje spolupráce s vybranými osobnostmi, kteří celou osvětu podpoří. (Například Anička Slováčková). Kampaň bude vrcholit v říjnu 2020, kdy značka Sensodyne daruje 1 Kč z každého prodaného produktu organizaci Loono na program prevence. Koncem září a v průběhu měsíce října 2020 bude mít kampaň silnou televizní podporu. Akci odstartuje Sensodyne Breast Cancer již 30.9.2020, součástí bude workshop organizace Loono. Podporovat akci budou rovněž obchodní řetězce.

Zubní pasty Sensodyne Rapid a Sensodyne Repair & Protect jsou zdravotnické prostředky. Ostatní zubní pasty Sensodyne a ústní vody Sensodyne jsou kosmetické přípravky.

 

Dle TZ

www.loono.cz

www.kindredgroup.cz

Autor: MUDr. Olga Wildová