Novinky ze zdravotnictví
Chatbot Andělín – první radící robot
Každý rok v České republice přibývá 10 000 osob, které prodělaly cévní mozkovou příhodou (mrtvici). To je stejné číslo, jako třeba počet obyvatel Litomyšle nebo pražského Starého Města. Každý šestý člověk v České republice na cévní mozkovou příhodu dokonce zemře.
Česká republika disponuje excelentní akutní zdravotní péčí o lidi po cévních mozkových příhodách. Horší je systémově nekoordinovaná následná péče. Lidé po mrtvici a jejich blízcí se tak často nedozvědí, jak dlouhodobě rehabilitovat, na co mají v rehabilitaci nárok, jaký bude vývoj následků.
Přitom v ČR existuje zatím jen jedna speciální poradna, kterou provozuje centrum neurorehabilitace ERGO Aktiv. Mezi nejčastější dotazy v poradně patří co dělat, když lidé po mrtvici opouštějí nemocnici nebo jsou už nějakou dobu stabilizovaní doma. Pracovníci mapují jejich aktuální situaci a doporučují, jak dál rehabilitovat, rozvíjet se, jak se vrátit do aktivního života. Lidé se často dotazují i ve večerních hodinách a o víkendech, kdy poradna nefunguje. Z tohoto důvodu byla ve spolupráci s IBM vyvinuta první chatovací robotická poradna- chatbot Andělín.
Dotazy, na které chatbot může odpovědět se týkají všeobecných informací s vysvětlením pojmů spojených se získaným poškozením mozku. Dokáže tazatele nasměrovat například v oblasti rehabilitace, vysvětlí, v čem spočívá fyzioterapie, ergoterapie, logopedie a kdy a při kterých potížích vyhledat služby dané odbornosti. Chatbot dále poskytuje kontakty na zdravotnická zařízení, jako jsou ambulantní nebo lůžková rehabilitace podle krajů!“
Jedná se o první zdravotnicko – sociální chatbot s použitím supermoderní technologie vývojářů z IBM. Na vývoji chatbotu se neustále pracuje a vylepšuje. Cílem je, aby ti, co informace hledají našli základní odpovědi a v případně zavolali do poradny ERGO Aktivu - 732 542 529. Dle TZ.
Chatbot vznikl v rámci Operačního programu Praha-pól růstu ČR, číslo projekt CZ.07.3.63/0.0/0.0/16-031/0000150, název projektu: "S mrtvicí jinak" .
.