Úrazy dětí
Nejčastější příčiny nehod v silničním provozu
Rychlost vozidla
Zpráva uvádí následující :
➢
Průměrné zvýšení rychlosti o
➢
u vážných dopravních nehod zvýšení rychlosti o
➢
již jízda o
➢
při rychlosti
➢
pravděpodobnost být usmrcen jako chodec se 8x zvyšuje v
závislosti na zvyšující se rychlost vozidla ze 30 na
➢
chodec má 90% šanci přežít střet s vozidlem jedoucím
rychlostí
Pokud by se v Evropě podařilo snížit průměrnou rychlost vozidel o
Uvedené skutečnosti
zdůrazňují mj. také nutnost používat dětské zádržné systémy
(autosedačky2), protože dle propočtů např. střet vozidla s
pevnou překážkou při rychlosti
Zdroj: 1)
Call to Action – Key Messages
from the WHO Report : Preventing Road Traffic Injury: A Public Health
Perspective for Europe, WHO EUROPE, Kodaň, 2004.
Zdroj:
2) ETSC Fact
Sheet: Promoting Child Safety Restraints, Evropská rada pro bezpečnost dopravy
(ETSC), Brusel, 2006
Nehody z důvodů nedodržení bezpečné
vzdálenosti
Nedodržení bezpečné vzdálenosti za
vozidlem patří podle statistiky nehod v silničním provozu policie ČR dlouhodobě
k druhé nejčastější příčině dopravních nehod řidičů motorových vozidel. Tato
příčina se stabilně umísťuje na druhém místě z deseti nejčetnějších příčin nehod
řidičů .
Následky těchto nehod jsou oproti nepřiměřené rychlosti jízdy mírnější, ale přesto jsou častou příčinou závažných řetězových nehod na dálnicích.
Přehled o vývoji dopravních nehod zaviněných řidiči motorových vozidel z důvodu nedodržení bezpečné vzdálenosti podává následující tabulka.
|
2000 |
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
Počet nehod |
30077 |
28691 |
30065 |
31813 |
30912 |
30680 |
Dopravní nehody na území hlavního města Prahy – vývoj za posledních 10 let
Rok |
Počet
nehod |
Usmrceno |
1996 |
38091 |
85 |
1997 |
39479 |
90 |
1998 |
42141 |
65 |
1999 |
44192 |
74 |
2000 |
40560 |
80 |
2001 |
34195 |
67 |
2002 |
35888 |
82 |
2003 |
35589 |
65 |
2004 |
29598 |
56 |
2005 |
33349 |
61 |