Antikoncepce
Plánované rodičovství
Vítal všechny skutečnosti, které by takovýto konec mohly odvrátit: zdraví škodlivé zaměstnání, těžkou práci, extrémní chudobu, špatnou výživu, nahromadění lidí ve velkých městech, zhoubné výstřelky, nemoci, epidemie, války i hladomory. Reverend Malthus měl sám tři děti a považoval jakoukoliv antikoncepci za neúčinnou. Když nebyly zrovna po ruce války a epidemie, doporučoval pohlavní zdrženlivost a zvýšení zákonného věku pro vstup do manželství.
Sex versus rozmonožování
Moderní doba
už naštěstí od Malthusových dob pokročila a antikoncepce se jeví jako
základní předpoklad a nástroj plánovaného rodičovství. Stojí u kolébky
takzvané humanizace sexuality. Vysoce kontroverzní postavení antikoncepce
z pohledu totalitárních ideologií vyplývá ze samotné podstaty jejího
účelu a účinku v lidské společnosti. Vlastností našeho živočišného druhu,
jeho vydělením z ostatní živé přírody, totiž není pouze schopnost řeči a
abstraktního myšlení, nebo
|
Autor teorie populačního vývoje reverend Thomas Robert Malthus |
Neustále se opakující ovulační stereotyp menstruačního cyklu představuje pro každou ženu za život nejméně 300 ovulací. Těchto 300 uvolněných a oplození schopných vajíček představuje v útrobách každé ženy biologickou časovanou bombu, která spojena s rozbuškou několika miliard spermií a odpálena doutnákem pohlavního styku vede ke světové populační explozi. Pokud počítáme se sexuální abstinencí do 17 až 18 let věku, s přibývající incidencí anovulačních cyklů v preklimakteriu, několika těhotenstvími a obdobími laktace, je každá zdravá žena při pravidelném nechráněném pohlavním styku schopna přivést na svět asi 20 potomků. Je sice pravda, že ty reverendem Malthusem vítané války, epidemie a hladomory mohou následky této exploze do značné míry tlumit, museli bychom však zcela rezignovat na pacifistická hnutí, potravinové programy, hygienu i očkování.
Antikoncepce ruku v ruce s
antibiotiky
Tady se nachází také odpověď na často kladenou otázku,
zda naše propagace metod plánovaného rodičovství v sobě neskrývá něco
nenormálního, zda tedy vědomé omezování plodnosti není jenom proti dobrým
mravům, ale dokonce i proti přírodě. Pokud bychom označili metody plánovaného
rodičovství za zásah proti přírodě či prozřetelnosti, museli bychom tak stejně
označit i očkování proti neštovicím a léčbu závažných infekcí antibiotiky.
Když přinášíme káhirským, somálským, etiopským, či argentinským rodinám očkovací
látku, nesmíme pak zavírat oči před používáním kondomu. Pracovník Světové
zdravotnické organizace držící v jedné ruce tablety tetracyklinu musí mít
okamžitě v druhé ruce tablety hormonální antikoncepce. Buď odmítne otevřít
kteroukoliv tuto ruku - pak pochválen buď duch Thomase Malthuse -, nebo musí
současně otevřít ruce obě. Skutečnost, že tady bylo očkování, hygienická
opatření a antibiotika dříve než spolehlivá antikoncepce, způsobilo právě ten
hrozivý (a naštěstí časově omezený) nárůst světové
populace.
Vyberte si: zdrženlivost, antikoncepce nebo
potrat?
V diskusích o plánovaném rodičovství a antikoncepci
by měly být zakázány rány pod pás, falešná interpretace vědeckých faktů, nebo
dokonce nepokrytá lež. Nepřípustné jsou nejen báchorky o propustnosti kondomů,
ale i zveličování nepříznivých účinků hormonální antikoncepce a zamlčování
účinků příznivých, označování antikoncepce za “spiknutí proti životu” nebo
“nositelku kultury smrti”.
Závěry mezinárodních konferencí OSN hovoří o tom, že plánované rodičovství je základní lidské právo. Všichni lidé mají právo svobodně rozhodnout o počtu svých dětí. K regulaci plodnosti máme kromě sexuální abstinence k dispozici už jen antikoncepci a umělý potrat. Zvyšování počtu uživatelů antikoncepce a snižování potratů je známkou kulturní vyspělosti a civilizace.