Kategorie: Knižní recenze a anotace Aktuality

Z lesa do zahrady: průvodce skrytým světem mechu

Nakladatelství Kazda, 2020, vydání první, str.192, překlad Lenka Adamcová

09.únor 2020

Souznění přírody a člověka v tvorbě zahrad

Nakladatelství Kazda 2018, vydání druhé, str. 192, překlad Magdalena Havlová

06.únor 2020

Na 6. únor připadá světový den bez mobilu, který se letos připomíná a oslavuje podvacáté. Iniciativu v roce 2001 založil francouzský spisovatel Phil Marso. Chtěl tak odstartovat diskuzi o vlivu digitálních technologií na náš každodenní život, chování a zvyky. V Česku se stejné problematice věnuje i terapeut Matěj Krejčí, zaměřuje se ovšem na dlouhodobý dopad. „Den bez mobilu vnímám jako ideální příležitost k otevírání této diskuze. Osobně takový den držím jednou za měsíc. Daleko více se ale zaměřuji na bezmobilní místa a časy během dne – někdy je to hodina a někdy i půlka dne. Záleží, zda potřebuji čas na kreativní tvorbu s absolutní pozorností, nebo řeším pracovní věci, s tím, že u jednoho dne by se samozřejmě zůstat nemělo.“

27.leden 2020

V České republice trpí skoro 60 % dospělých nadváhou. Jak toto vysoké číslo snížit? Jak se cítit ve svém těle fajn, a přitom se stále netrápit hlady? Odpovědi nejen na tyto otázky našel na základě svých dvacetiletých zkušeností s léčbou pacientů na III. Interní klinice Všeobecné fakultní nemocnice v Praze doc. MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.. Jeho nová kniha Manuál úspěšného hubnutí je plná rad a osvědčených triků. Nestaví na nesnesitelných dietách a výrazných restrikcí, ale nabízí cestu, jak trvale zhubnout. „Při dietě se hlavně musíte cítit dobře. Trápení k úspěchu nevede,” píše ve své knize obezitolog Martin Matoulek.

01.leden 2020

Ve spolupráci s Dr. Petrou Thorbrietzovou

Mé zkušenosti z praxe a výzkumu
Co skutečně pomáhá

Vydalo Nakladatelství Kazda, 2018, vydání první, str. 300

14.prosinec 2019

Fokus Praha, největší nezisková organizace podporující lidi se zkušeností s  duševním onemocněním, vydává ve své edici Marco Cavallo knihu „Svoboda především“, český překlad významné nizozemské publikace Freedom First. Kniha analyzuje revoluční přístup k péči o duševní zdraví v italském Terstu a srovnává jej s praxí v Nizozemsku. Zahraniční inspirace je v českém vydání doplněna o kontext komunitních služeb v  České republice. Křest knihy proběhl symbolicky v  Den lidských práv, 10. 12. 2019 v Domě světla v pražském Karlíně. Vydání knihy, která je k dispozici v elektronické podobě zdarma, přijel podpořit i prezident evropské nevládní organizace Mental Health Europe Jan Berndsen.

08.prosinec 2019

Profese, která mi změnila život… a vám možná taky

Nakladatelství Leda, 2019, vydání první, str. 318, překlad Lucie Menclíková

01.prosinec 2019

Nakladatelství Kazda, s.r.o., 2019, vydání první, stran 261

Autorka je americká přírodovědkyně, dokumentární scénáristka a spisovatelka, jejíž díla jsou značně oceněná. Získala řadu vyznamenání.  V předkládané publikaci velice poutavým způsobem uvádí čtenáře do záhadného světa chobotnic -  divokých, samotářských a dravých měkkýšů.  Její autentické zážitky z podmořského světa předcházelo studium, ale také náročný výcvik a zvládnutí potápění, které podrobně a bez příkras popisuje. Útrapy s výcvikem však korunoval velký úspěch.